E-mail: info@awarance.nl
Website: www.awarance.nl
Artikel 1 – Definities
1. Awarance: Awarance, gevestigd te Spanbroek, KvK-nummer 72614307.
2. Klant: degene met wie Awarance een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: Awarance en Klant samen.
4. Behandelingsovereenkomst: de overeenkomst (van opdracht) tussen Awarance en de Klant tot het verrichten van diergeneeskundige en/of osteopathische behandelingen, het leveren en/of toedienen van medicamenten en/of het geven van adviezen en/of het verrichten van hoefonderhoud
5. Patiënt: het door de Klant ter behandeling aangeboden paard
6. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Awarance.
2. Awarance en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Awarance en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
4. Awarance kan mondeling, danwel telefonisch, via WhatsApp of e-mail worden verzocht tot het uitvoeren van werkzaamheden. De overeenkomst tussen partijen komt in dat geval tot stand doordat Awarance (ter plaatse) bevestigt uitvoering te zullen geven aan de gewenste werkzaamheden. Op het moment dat Awarance daadwerkelijk uitvoering geeft aan de gewenste werkzaamheden wordt de opdrachtgever geacht bekend te zijn met onderhavige voorwaarden en deze te hebben aanvaard.
Artikel 3 – Totstandkoming overeenkomst
1. Alle aanbiedingen en andere uitingen van Awarance tot het sluiten van een overeenkomst zijn vrijblijvend, tenzij door de Awarance schriftelijk anders is aangegeven.
2. De tussen Awarance en de Klant te sluiten overeenkomst komt eerst rechtsgeldig tot stand vanaf het moment dat de overeenkomst door Awarance schriftelijk is bevestigd, dan wel wanneer Awarance met de uitvoering van de overeenkomst is begonnen en/of de te leveren producten heeft geleverd en/of heeft toegediend of toegepast aan of bij de patiënt.
3. Indien een aanbod tot het sluiten van een overeenkomst uiteindelijk niet tot een definitieve overeenkomst leidt, is Awarancete allen tijde gerechtigd om alle kosten die Awarance heeft moeten maken om de aanbieding aan de Klant te doen, in rekening te brengen.
4. Awarance heeft het recht om het sluiten van een Behandelingsovereenkomst, ten aanzien van een aan hem ter behandeling aangeboden Patiënt, te weigeren en/of slechts onder bepaalde voorwaarden aan te nemen, indien Awarance van mening is dat behandeling van de Patiënt geen, ofwel volstrekt onvoldoende, kans op succes heeft, tenzij Awarance op grond van wettelijke en/of gedrags-/tuchtrechtelijke regelgeving verplicht is de aangeboden Patiënt wel te behandelen.
Artikel 4 – Tussentijdse beëindiging overeenkomst
1. De Behandelingsovereenkomst wordt tussentijds beëindigd door:
– het uitdrukkelijk verzoek van de Klant, waarbij de Klant door Awarance zo nodig zal worden gewezen op de mogelijke gevolgen van deze voortijdige beëindiging voor de Patiënt en, indien beëindiging geschiedt tegen het advies van Awarance in, erop zal worden gewezen dat dit zal geschieden op risico van de Klant en zo nodig de Klant hierover een schriftelijke verklaring laten afleggen. De Klant is verplicht hieraan zijn volledige medewerking te verlenen.
– het overlijden van de Patiënt.
– een eenzijdige beslissing van Awarance, indien Awarance van mening is dat van haar redelijkerwijs niet kan worden gevergd dat de diergeneeskundige behandeling zal worden voortgezet omdat er geen redelijke kans (meer) is op een beoogd en/of gewenst resultaat.
– een eenzijdige beslissing van Awarance indien het vertrouwen tussen Awarance en de Klant op ernstige wijze is verstoord.
2. Indien de Behandelingsovereenkomst op eenzijdig verzoek van Awarance tussentijds wordt beëindigd dan zal Awarance, alvorens hiertoe over te gaan, de Klant hierover informeren en haar motivatie aan de Klant uiteenzetten tenzij dit niet of niet tijdig mogelijk is.
3. Indien een overeenkomst voortijdig zal worden beëindigd dan zullen de gemaakte kosten en de overeengekomen vergoeding naar rato van de wel reeds uitgevoerde werkzaamheden bij de Klant in rekening worden gebracht, tenzij er sprake is van ondeelbare werkzaamheden, dit naar beoordeling van Awarance.
Artikel 5 – Prijzen
1. Awarance hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie-, reis- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. Awarance mag de prijzen van haar diensten en producten op haar website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. De prijzen vermeld op datum van het aangaan van de overeenkomst zijn van toepassing.
4. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Awarance niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
5. De consument mag de overeenkomst ongedaan maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
6. Awarance stelt de prijs van de dienstverlening vast op basis van de werkelijk bestede uren of op basis van een (van te voren afgesproken) vaste prijs voor bepaalde diensten of producten.
7. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Awarance, geldend voor de periode waarin zij de werkzaamheden verricht, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
8. Wanneer Awarance en de Klant voor een dienst een totaalbedrag afspreken, is dit altijd een richtprijs, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
9. Awarance zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
10. De consument mag de overeenkomst met Awarance opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
Artikel 6 – Betalingen en betalingstermijn
1. Awarance mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 2 maanden na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die Awarance hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Awarance aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. Awarance mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 7 – Gevolgen te late betaling
1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Awarance de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Awarance.
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Awarance haar verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Awarance op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Awarance, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 8 – Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag Awarance het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. Awarance maakt gebruik van haar recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Awarance, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 9 – Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
· het product is gebruikt
· het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
· het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
· de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud zoals dvd?s of cd?s
· het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
· het product een los tijdschrift of losse krant is
· het een spoedreparatie betreft
· de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
· het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van het herroepingsrecht af te zien
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
· op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
· zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
· zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@awarance.nl
4. De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht te retourneren aan Awarance, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 10 – Vergoeding retourkosten
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 11 – Opschortingsrecht
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 12 – Retentierecht
1. Awarance kan gebruikmaken van haar retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Awarance heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Awarance.
3. Awarance is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van haar retentierecht.
Artikel 13 – Verrekening
1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Awarance te verrekenen met een vordering op Awarance.
Artikel 14 – Eigendomsvoorbehoud
1. Awarance blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Awarance met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd in lid 1 kan Awarance gebruikmaken van haar eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
4. Wanneer Awarance gebruik maakt van haar eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Awarance van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 15 – Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij Awarance, tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Awarance haar verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Awarance kan tegenwerpen.
Artikel 16 – Levertijd
1. De levertijden van Awarance zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Awarance.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Awarance later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Awarance niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Awarance iets anders hebben afgesproken.
Artikel 17 – Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 18 – Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Awarance schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 19 – Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Awarance niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Awarance. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Awarance niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 20 – Verzekering
1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
· geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
· zaken van Awarance die bij de Klant aanwezig zijn
· zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De Klant geeft op eerste verzoek van Awarance de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 21 – Montage en of installatie
1. Hoewel Awarance zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.
Artikel 22 – Garantie
1. Wanneer de Klant en Awarance een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Awarance enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
2. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
3. Afwijkingen in kwaliteit en/of de hoedanigheid van het uitgevoerde werk, welke uit technisch oogpunt niet te vermijden zijn, danwel redelijkerwijs het gevolg zijn van omstandigheden welke voor rekening van Klant dienen te komen, waaronder onwillige paarden, gebreken aan hoeven of een kwalitatief onvoldoende (veilige) werkplek, leveren nimmer enige grond op voor, hetzij reclames, hetzij ontbinding van de betreffende overeenkomst aan de zijde van opdrachtgever.
4. De garantie geldt niet:
– in het geval van normale slijtage
– voor schade ontstaan door ongevallen
– voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
– voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
– wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
5. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die Awarance levert, gaat over op de Klant zodra deze juridisch of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product voor de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 23 – Uitvoering van de overeenkomst
1. Awarance voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2. Awarance mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
4. De Klant moet ervoor zorgen dat Awarance op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Zorgt de Klant er niet voor dat Awarance tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
Artikel 24 – Informatieverstrekking door de Klant
1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Awarance.
2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Awarance de betreffende bescheiden.
4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Awarance redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
Artikel 25 – Duur overeenkomst dienst
1. De overeenkomst tussen Awarance en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
2. Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 2 maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
Artikel 26 – Opzeggen dienst voor onbepaalde tijd
1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 2 maanden.
2. Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Artikel 27 – Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart Awarance tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Awarance geleverde producten en/of diensten.
Artikel 28 – Klachten
1. De Klant moet een door Awarance geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Awarance daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Awarance hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Awarance hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Awarance.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Awarance andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 29 – Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Awarance.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Awarance ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 30 – Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer Awarance een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 31 – Aansprakelijkheid Awarance
1. Awarance is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Awarance aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Awarance is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Awarance aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto?s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 32 – Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Awarance vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 33 – Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Awarance toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Awarance nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Awarance in verzuim is.
3. Awarance mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Awarance kennis heeft genomen van omstandigheden die haar goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 34 – Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Awarance door de Klant niet aan Awarance kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Awarance 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Awarance kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Awarance de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Awarance hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Awarance hiervan voordeel heeft.
Artikel 35 – Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Awarance de overeenkomst aanpassen.
Artikel 36 – Wijziging algemene voorwaarden
1. Awarance mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Awarance altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Awarance zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 37 – Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Awarance aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Awarance.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 38 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Awarance bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 39 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Awarance is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Awarance is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Awarance, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Artikel 40 – Gebruik website Awarance
1. De inhoud van de website van Awarance is louter informatief en doet geen contractuele relatie ontstaan. Ondanks de inspanningen om de inhoud van de website te actualiseren, kunnen sommige gegevens onjuist, verouderd of onvolledig zijn. De inhoud van de website is auteursrechtelijk beschermd. Door het gebruik van de website gaat de klant ermee akkoord dat het Nederlands recht van toepassing is op de inhoud van de website.
2. Awarance is niet aansprakelijk voor:
– het gebrekkig functioneren van de website;
– voor elke schade die voortvloeit uit het gebruik van de website of handelingen van derden met betrekking tot de website
– websites van derden waarnaar de bezoekers van de website zouden worden verwezen.
Opgesteld op 13 februari 2024.